Giottos LAVA statív MT 7370 (max 10kg)

7. února 2010 v 0:40 | Sanata |  Thoughts
Dneska si podrobnejšie rozoberieme môj nový a dlho očakávaný statív. Nakoniec sa ním stal Giottos Lava 7370. Bližšie a oficiálne informácie, ktoré som mal aj ja k dispozícii pri rozhodovaní nájdete tu na stránke predajcu, kde som ho aj sám kupoval, alebo na stránke výrobcu. Je to v podstate jediný predajca pre Slovensko a Česko ( našiel som ešte jeden link na predaj, ale bolo to o dosť drahšie a dostupnosť otázna a potom samozrejme ešte Ebay...). Čo sa týka samotného predajcu a rýchlosti vybavenia objednávky, tak je to v poriadku a na 90 percent dostanete zásielku už na druhý deň. Ja som mal samozrejme kus smolu, ale to už neni prípad ostatných. Dôvodom, prečo to mne trvalo tak dlho bol ten, že som si ho objednal po Vianociach, keď mali dovolenku a začali robiť až od 4- tého januára. To je však pochopiteľné a statív mi potom prišiel hneď. Bohužiaľ najprv som si objednal menší model MT 7360, pretože mi vychádzal ako najlepší kompromis medzi veľkosťou a nosnosťou, ale v praxi som s ním nebol spokojný hneď od prvého rozloženia (všetko podrobne vysvetlím ďalej v recenzii) a preto som zavolal pánovi zodpovednému za fotofilter (Ing. Martin Mirda) a vysvetlil som svoje pohoršenie a dohodli sme sa bezproblémov na výmene za väčší kus, ktorý mi už neprišiel tak bleskovo, ale to neriešim, lebo to bola chyba pošty (proste im to trvalo dlho, balík bol poslaný normálne). Čo sa týka ceny samotného statívu, alebo aj všetkých ostatných. musím povedať, že sú prijateľné, aj keď na prvý pohľad kus vysoké, ale človek si platí za to, čo dostane, a v tomto prípade dostane aj základnú guľovú hlavu Giottos MH 7001 (max. 6kg) v hodnote 990 SK zdarma ( 32,86 euro), čo určite poteší, aj keď ju určite každý náročnejší užívateľ vymení za vyšší a lepší model, ale oveľa lákavejším bonusom je 25 % cashback, ktorý slúži na rozšírenie povedomia a skúseností ohľadne statívov Giottos a v prípade pozitívnych reakcií samozrejme aj k ich väčšiemu predaju. Tento krok musím pochváliť a zároveň ho označiť za nevyhnutný, pretože každý človek, čo si už kupuje poriadny statív veľmi dlho hladá a báda po recenziách, fórach atď. aby našiel čo najviac informácii o svojom budúcom statíve a v prípade pomerne novej značky Giottos, je situácia priam žalostná a existujú asi len 3 recenzie a skúsenosti - fotky. A na zahraničných weboch je to dosť podobné. A práve preto robím aj ja dnešnú recenziu (okrem samozrejme dôležitej finančnej odmeny, s ktorou som rátal od začiatku kúpy, ináč by som si taký drahý statív asi nekúpil), aby som maximálne doplnil všetky informácie dostupné potencionálnym ďalším zákazníkom... Len tak mimochodom, statív som si vyberal viac ako rok a pôvodne som bol rozhodnutý pre Manfrotto 055XPROB, keďže jeho menší ,,brat´´ 190XPROB vyhral ocenenie za najlepší statív (2008) ( či ako to presne bolo ) a sám som mal možnosť robiť s karbónovou verziou 190Xprobu. Táto rada Manfrotta bola všeobecne známa a pozitívne hodnotená po celom svete, a bol som s ňou spokojný, len 190mi prišla v praxi malá a preto som chcel väčší, kde mi už ale kus vadila váha a rozmery. Ale nekúpil som si ho, lebo som nebol stále 100% presvedčený, či si nekúpim ešte dáky úplne iný, lepší... Gitzo sa mi páčil od začiatku, ale ceny sú proste mimo môjho záujmu (taký drahý statív proste nechcem už len z princípu) a o to ma viac potešil objav statívov Giottos, ktoré s Gitzom malo dosť spoločného. Ďalším zvažovaným statívom, ktorý bol ocenený Tipa awards ako najlepšie príslušenstvo bol Vanguard Alta Pro 263AT a 264AT. Po predstavení týchto Vanguard statívov, bolo jasné, že si Manfrotto nekúpim, pretože tá kvázi 3D hlava je oveľa lepšia a praktickejšia ako len vertikálny spôsob u Manfrotta. Takže vo výbere zostal lacnejší Vanguard alebo drahší Giottos. Giottos mi prišiel ako kvalitnejšia a hlavne odolnejšia verzia Vanguardu, pretože Vanguard má dosť častí z plastu a keďže som chcel poriadny statív ,,na celý život´´ šiel som do Giottos. Predsa len, z popiskov a reklamných informácií vyzeral 7360 (8kg) ako jasný víťaz. No prax bola bohužial troška iná. Všetko by bolo v poriadku, až na skvelý materiál z lávy, do ktorého som zámerne išiel ( mohol som mať aj lacnejší hliník, ale ťažší, čo som určite nechcel).Teraz citujem ,,officiálne´´ znenie z fotofilter:
Čadičové statívy sú výrazne ľahšie ako hliníkové, ich hmotnosť je identická s karbónovými. V porovnaní s karbónom je lava mäkším a pružnejším materiálom, čím je prakticky nezničiteľný a má výhodu vo výrazne vyššom pohlcovaní vibrácií. Carbon je naopak tvrdší, ale krehký materiál - carbónové statívy sú teda pevnejšie, ale náchylnejšie na prasknutie. V priamom porovnaní Carbon vs.Lava je posledným dôležitým parametrom cena - tá je v prípade čadičových statívov výrazne priaznivejšia. Na dotyk sú čadičové trubky príjemnejšie ako hliníkové (nie tak chladné), aj ako karbónové (nepôsobia tak plastovo).
A tu : V porovnaní s karbónom je lava mäkším a pružnejším materiálom, čím je prakticky nezničiteľný a má výhodu vo výrazne vyššom pohlcovaní vibrácií. je zakopaný pes. Láva je výrazne !!! mäkším a pružnejším materiálom, čo si človek pôvodne ani neuvedomí, alebo to pochopí ako pozitívum celej láva rady statívov, ale presne táto pružnosť a mäkkosť materiálu má za následok, že celý statív pôsobí ako jedno veľké ,,želé´´ ktorému stačí kus pohybu a rozkmitá sa a rozvibruje po celom povrchu. A defacto je nemožné, aby bol fotoaparát/ kamera statická, ako by človek čakal pri tak veľkom statíve s nosnosťou 8 / 10 kg ( Pentax K10D s objektívom 16-45 mm nemá určite ani 2kg). Foťák doslova tancuje v rytme rozpohybovaných nôh statívu. Ťažko to opísať slovami a práve preto som spravil kompletnú video dokumentáciu, kde je to viditeľné. Skontaktoval som sa aj s dvomi majiteľmi tohto statívu, čo napísali už hore spomínané recenzie a potvrdili mi mäkkosť / pružnosť statívu, ale že im to nevadí, hlavne že majú tú 3D polohovateľnú ,,hlavu´´, ktorá za to proste stojí. Keďže ja som sa nevedel vyrovnať s danou pružnosťou, objednal som si už hore spomínaný Giottos MT 7370, ktorý má síce papierovo len o 2kg väčšiu hmotnosť, ale samotné telo je výrazne väčšie, a aj nohy sú hrubšie a teda som čakal, že už logicky bude pevnejší. A je to pravda, statív je pevnejší, ale samozrejme vlastností lávy sa žiaľ nezbavil. Ak si zoberieme veľkosť 7360ky, tak je to podľa môjho hľadiska najlepší rozmer statíva a aj maximálna pripustiteľná veľkosť, aby bol statív pomerne mobilný, preto som si ho aj pôvodne objednal, ale keďže som zistil, že stabila je proste pre mňa dôležitejšia, bol som nútený siahnúť po vyššom modeli. Ktorý je už fakt kvalitný kus materiálu. V parametroch sa píše, že čadičové trubky sú na dotyk príjemnejšie (nie tak chladné), čo môžem potvrdiť, ale fakt, že nepôsobia tak plastovo ako karbónové sa mi zdá nie až taký pravdivý, na mňa osobne to pôsobí ako tvrdený plast skrížený jemne s dákym kovom... Systém nastavenia nôh je teoreticky identický s modelmi Gitzo Mountaineer, jeho skutočnú trvácnosť a antiprachové vlastnosti overí až čas, ale pri porovnaní s modelmi Gitzo mi to prišlo to otvorenie a uzamknutie oveľa jednoduchšie (na strane Gitzo), teda aspoň čo som videl na youtube, s pomocou menšej sily na odomknutie a uzamknutie. V prípade Giottos to nie je zlé, dá sa na to zvyknúť ( osobne nemôžem porovnávať s iným ,,šróbovacím´´ mechanizmom), ale je potrebné tie úchyty poriadny chytiť a aj poriadne pokrútiť. Je to vidno aj na videu. Teoreticky je tu možnosť vysunúť všetky tri nohy naraz jedným pootočením (ako aj reklamuje vo videách Gitzo),ale na to potrebujete veľké ruky s veľkým stiskom. Takže z hľadiska jednoduchosti, sa mi viacej páčia ,,klipsne´´ ako majú aj Manfrotto statívy. Na druhej strane ale tento šróbovací mechanizmus je akýmsi synonymom pre dačo lepšie a kvalitnejšie (napr. majú ho karbónové statívy od Vanguardu, pričom hliníkové majú klasické klipsne) takže to považujem ako všeobecne lepšie riešenie, čo sa týka kvality a trvácnosti. Samozrejme, že je jednoduchšie postaviť statív, na ktorom stačí len otvoriť všetky klipsne naraz a nohy sa samé vplyvom gravitácie vysunú. U Giottos statívu takáto možnosť neni a musíte každú nohu ťahať sami ( akou silou je potrebné ťahať záleží od toho, ako veľmi ste odtiahli ten šrób), takže rozobratie a postavenie statívu Vám kus potrvá, ale toto si myslím u nikoho neni dáko extra problém a časom si každý spraví svoj vlastný rekord :). Ako vravím, ja mám statív ešte krátko a zvykám si naň. Ako je vidno z fotografií, nohy sú obalené príjemnou penou na uchytenie, ktorú oceníte hlavne pri prenose v zime bez rukavíc (čo napríklad statívy Manfrotto nemajú, Vanguard ale áno a ja osobne to berem ako milé plus). Na konci nôh sú gumové čiapočky, ktoré skrývajú ostne. Toto je ďalším praktický plusom, ktoré určite nájde v teréne svoje využitie (toto takisto nemá Manfrotto, ale má to aj Vanguard), pretože spomínané aj keď gumové nožičky by sa nemali šmýkať, no mne sa na plávajúcej podlahe doma teda šmýkali...Músím ale povedať, že sa mi doteraz nepodarilo k tým ostňom dopátrať, lebo na vytiahnutie tých gumových čapičiek treba fakt riadnu silu, ale zase na druhej strane ich preto ani náhodou nestratíte. Ale čo je ešte lepšie v prípade Giottos ( neviem, či je to možné pri spomínaných Vanguard, tam som to nevidel nikde), spomínané ostne vyšróbovať a nahradiť úplne inými nožičkami, ako napríklad miestami až geniálnymi prísavkami na okno, ktoré sú úplne skvelým riešením, ak by chcel niekto pripevniť statív na výklad, okno domu, alebo sklo auta ( aj keď osobne, by som si najprv poriadne preveril istotu a pevnosť tých nožičiek, či sa neodlepia takisto, ako sa zvyknú odlepiť všetky tieto prísavky na okno...). Čo sa týka samotnej konštrukcie, ktorá ovláda nohy a patentovanú 3D hlavu, tak môžem povedať len tolko, že je vyrobená z akejsi ,,skaly´´ ( fakt neviem, či je to tá láva, alebo čo...) ale správa sa to ako skala a teda s tým môžete trieskať, hádzať o zem ( veď v prírode nikdy neviete čo sa stane) a verím tomu, že sa nič nestane. Čo je podľa mňa výrazným plusom tohto statívu ( ako som už spomínal, Vanguard má toto všetko podobné, ale bohužiaľ plastové a to nikdy neviete, kedy sa zlomí a máte po statíve). Všetky ,,ovládacie´´ prvky sú ešte kus tuhšie ( asi z dôvodu, že je to nové a ešte nie poriadne premazané), ale proste sú bytevné a to tuhšie (silnejšie) zaobchádzanie je podľa mňa kvôli tomu, aby to vydržalo aj 10 rokov. Takže síce sa kus namakám, kým odšróbujem šróbu pre vysunutie stredovej tyče ( pekný detail od výrobcu, že na ne dal popis Rise) alebo šróbu na pohybovanie vertikálnou časťou ( označené ako Tilt) a potom kým to poriadne zatiahnem ( lebo ináč sa môže napr. stať to, že Tilt časť sa kvôli slabému dotiahnutiu vplyvom váhy uvoľní a ,,spadne´´), ale ako som vravel, je to kvôli byteľnosti. Posledným ovládacím prvkom je jednoúčelová šróba, ktorá nesie nápis FREE-LOCK a táto slúži ako poistka proti vytiahnutiu stredovej tyče (očividne náhodnej, aj keď ja si neviem predstaviť takú situáciu, kedy by mi mohla náhodne sa vytiahnuť dohora...). V praxi, keď chcete vytiahnuť stredovú tyč, tak musíte najprv uvoľniť Rise šróbu a až potom sa vám odblokuje poistka, ktorú musíte otočiť o 180 stupňov a tak uvoľníte stredovú tyč. Potom v prípade zasunutia tyče postupuje presne spätným krokom, teda najprv otočiť poistku a až potom dotiahnúť šróbu Rise. Kus zdĺahavé pre mňa osobne, takže ja ju budem mať stále otočenú na FREE, lebo samotný princíp tej poistky som doteraz nepochopil... Ale vyzerá tam veruže efektne na prvý pohľad :D. Skôr kde by sa mi zdala opodstatnená poistka by bolo na mieste, kde keď mám stredovú tyč obrátene, teda dolu hlavou aj foťák a vtedy, keď uvoľním Rise šróbu (omylom dajme tomu) a nechytím tú stredovú tyč, tak by foťák veľmi nepríjemne spadol rovno na zem! Tu by sa už veruže poistka nejaká zišla, ale netuším, ako by ju spravili... Takže asi preto tam ani nie je ( toto majú práve pekne vymyslené Manfrotto XPROB série, kde tá tyč už nikdy sa neodpojí a teda ani nespadne, ale na druhej strane ju preto ani nikdy nemôžete dať dolu hlavou). Čo je na druhej strane celkom pekná vychytávka práve u Vanguard, je taká guma pri statívovej hlave, ktorá slúži ako tlmič, ak máte vytiahnutú stredovú tyč úplne na vrchol aj s foťákom a zrazu si rozmyslíte, že ju chcete dole, uvoľníte ju a ona voľným a po zaťažení ťažkým foťákom aj rýchlym pádom spadne dole a dôjde k tvrdému nárazu a práve tento náraz tá guma tlmí, aby sa nič nestalo fotoaparátu. Ale nie je to nič drastického v prípade Giottos ( alebo aj všetkých ostatných statívoch) a dá sa v pohode fungovať aj bez gumičky, len treba na to myslieť. Čo je však dosť šikovná vychytávka Vanguard je technológia INstant swivel stop-n-lock, ktorá je nesmierne praktická a rýchla. Stačí odistiť a môžete rotovať 3D - dookola, alebo vertikálne, nájsť tú správnu polohu a ľahko a rýchlo zaistiť späť do fixovanej polohy len pomocou jedného ,,tlačidla´´. Jediný problém pri Vanguard, ako som už aj vyššie spomínal, je to, že je to všetko z plastu a teda ako dlho to vydrží, keď to musí byť pod takým tlakom vždy. Naopak Giottos statívy majú tento pohyb 3D vyriešený pomocou dvoch oddelených systémov. Medzi nohami je akási otočná gumová tyč, ktorá slúži na uvoľnenie a zafixovanie rotácie statívovej hlavy dookola neobmedzene ( tej stavanej fixnej k statívu, nie tej čo si prišróbujete na statív) a potom už spomínaná Tilt páčka. Takisto aj na túto stredovo-otočnú páčku treba vynaložiť kus sily na odtiahnutie a pritiahnutie, ale je to zase to isté, čo som už spomínal, kvôli byteľnosti a trvácnosti na veky vekov. Ako vidno aj na fotkách/ videu, statív ma aj zabudovanú vodováhu, ktorá určite príde vhod pri niektorých situáciách, ale najdôležitejšia je podľa mňa aj tak vodováha na foťáku, lebo darmo budete mať statív vodorovný, keď tam máte guľovú hlavu, ktorá celý foťák vychýli ako sa jej zachce...Ešte aby som nezabudol, na spodku stredovej tyče je vysúvateľný kovový hák, ktorý slúži na pripevneni dodatočného závažia, aby sa statív ( ak je fakt v extrémnych podmienkach - Vietor, voda...) neprevrátil ( mne sa to stalo pri čisto novej zrkadlovke v Írsku pri mori a foťák sa mi utopil potom, ako prišla nečakaná vlna a strhla mi statív, takže viem veľmi dobre, aká dôležitá je táto vec). Ako jeden majiteľ vyčítal, že je ten hák kúsok úzky na pripevnenie ruksaka s kvalitným polstrovaným pútkom ( nie takým lacným ala china tenkým), tak ja osobne s tým taký problém nemám a na môj fotoruksak Lowepro to pasuje úplne bez problémov. Samotný hák totiž ani nemôže byť väčší, lebo sa vysúva zo stredovej tyče a teda je podmienený jej hrúbkou. Ďalšia celkom pekná vychytávka Giottos je pri statívovej šróbe na pripevnenie statívovej hlavy. Tá totiž funguje na princípe 2 v 1 a teda menší závit je fixný a väčší sa automaticky podľa potreby stláča dovnútra. Takisto je to šikovne vyriešené aj pri spomínanej statívovej hlave, kde je možnosť otočením guľovej podložky si vybrať medzi menším a väčším závitom. Možno si poviete, že načo, veď vy máte dajme tomu všetko len na jednu veľkosť, ale nikdy neviete, kde budete potrebovať práve tú opačnú veľkosť ( mne sa to už pár krát stalo). Čo sa týka samotnej statívovej hlavy, tak môžem povedať len toľko, že sám by som si ju určite nikdy viac nekúpil a radšej lacnú od Manfrotto s ktorou som už robil a bola oveľa príjemnejšia na robenie. Keď si odmyslím nepodstatný fakt, že sa strieborný nástrek už hneď po pár pohnutiach oškriabal, tak samotný locking mechanizmus je: za 1. neskutočne tuhý v zmysle, že sa musím neskutočne snažiť, aby som ho poriadne zatiahol, za 2. aj tak to nie je poriadne zafixované, alebo proste asi len presilým tých 6kg... Neviem...Viem len toľko, že je tam možnosť to povytiahnutím toho otočného mechanizmu nastaviť samotnú tuhosť zovretia tej guli, ale sú len dve možnosti, buď sa to bude priťahovať pomerne dobre, len na konci treba vykonať silu, ale samotná guľa nebude vôbec zafixovaná a veľmi ľahko sa pohne... Alebo to celé neskutočne pritiahnúť a potom na zaseknutie a uvoľnenie treba aj vynaložiť poriadne úsilie.... Možno sa to môže zdať, z toho, ako sa na všetko sťažujem, že sa všetko ťažko šróbuje, že mám tenké a slabé ,,ručičky´´ čo nezdvihnú ani igelitovú tašku TESCO, ale to NIE JE môj prípad. Ale o samotnú hlavu nejde, tá mi môže byť ukradnutá, veď bola zdarma...Ale o ten samotný pocit z Giottos vs. Manfrotto, keďže si idem určite kúpiť poriadnu guľové hľavu a teraz neviem, či mám riskovať a ísť do Giottos hlavy, alebo do overenej Manfrotto. Ešte sa kus vrátim k problému mäkkosti a ,,želatínovosti´´ statívu. Tá je samozrejme najhoršia v maximálnom rozložení a vytiahnutí stredového stlpika a ešte aj jeho naklonením. Čo sa dá ale robiť, aby sa dal statív používať je to, že treba eliminovať najtenšie nohy, vtedy je statív o viditeľný kus pevnejší a menej roztrasený a aj tak dosahuje pomerne slušnú výšku. Všetky výšky a rozloženia uvidíte na videu, ale odhadom dosahuje zhruba takú výšku ako všetky bežné statívy, takže je to v pohode, ale už sa treba kus prikrčiť...Čo sa týka vysunutého stredového stĺpca - tyče, tak to je myslím si, že pri každých statívoch rovnaké a stabilita sa proste stráca na úkor výšky. Musím ale povedať, že pevnosť karbónového 190kového Manfrotta ( ktorý mal asi 2x tenšie nohy) bola oveľa lepšia ako už spomínaný Giottos lávový. Takže je to fakt na prioritách zákazníka. Ja osobne som chcel pôvodne statív poriadny, dostatočne veľký ale pevný ako skala. Žial toto očakávanie mi otvorene statív Giottos nesplnil a mám statív, ktorý je fakt obrovský, na túry nevhodný, do štúdia ale už áno (a keď chodím všade autom, tak to nie je až také hrozné, ale predsa len vždy je rozdiel niesť v rukách 2kg, alebo 4kg). Ale na druhej strane som si ho objednal kvôli neskutočne vymakanej 3D stavanej hlave, vďaka ktorej neexistuje miesto, ani poloha, ako by som nedal foťák a fakt obrovskej robustnosti a pevnosti, že viem, že ten statív proste vydrží na dlho a nepokazí sa ani keď s ním budem čo robiť...Ak chce človek 3D hlavu, tak má na výber najlacnejší a podľa mňa podarený ( a aj šikovný Vanguard ), ale za cenu, že sa mu časom asi pokazí, nešťastnou náhodou dade zlomí. Potom je tu Giottos a potom už len Gitzo. Takže koniec koncov, v pomere ceny a výkonu, Giottos statívy jednoznačne vedú. A samotnú mäkkosť, by sa dalo možno spraviť hliníkovými modelmi ( ale tie som nemal v rukách, takže fakt neviem, ak ich dakto má, prosím napíšte mi do kommentov skúsenosti s pevnosťou), ale ja som hliník nechcel, kvôli váhe. Predsa len, pôvodne som chcel ten menší a ľahší model, lebo síce nie často, ale raz za čas na tú turistiku idem, ale lietam pravidelne, a tam keď má človek 15kg batožinu a z toho len 4kg je statív, tak už si uvedomíte, že to nie je len také jednoduché trepať taký ťažký statív. Aby som to zhrnul, kebyže lávový statív bol pevný ako skala (ako by aj podľa mňa mal byť pri nosnosti 8/10kg) a tie nohy sa tak ľahko neprehýbali, boli by oba modely dokonalými a bezkonkurenčnými statívmi za super cenu. V balení dostanete ešte aj praktické a kvalitné púzdro (s rôznymi uchyteniami na nosenie) a aj maličkú sadu na spravovanie (,,servis´´) statívu. Rozhodne si pozrite video, pre definitívne rozhodnutie, či statív Giottos áno, alebo nie...







S pozdravom Sanata
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Martin Hájek Martin Hájek | 7. února 2010 v 20:28 | Reagovat

špičková videa.

jinak ano, ono je vždycky něco za něco. Lava váží upně stejně jako carbon a přitom stojí asi polovinu (spíš blíž hliníku) - pokud by to nemělo žádnou nevýhodu, tak by se stativy z jiných materiálů snad ani nevyráběly. ta nevýhoda oproti hliníku i carbonu je právě pružnost.

Kdo požaduje max. pevnost, at jde do hliníku (u giottos se to dobře porovnává, protože mají modely naprosto identické - krom materiálu). Koho zajímá hmotnost, tak v závislosti na peněžence zvolí lavu nebo carbon (pevnost oproti "kusu železa"-hliníku jde ale mírně dolů v obou případech). Mělo by se asi říct, že když foťák stojí a nesnaží se ho člověk rozkmitat, tak i u té lavy stojí pevně..

2 Sanata Sanata | 7. února 2010 v 23:18 | Reagovat

Ďakujem za kommentár, teraz keď nad tým tak uvažujem, že či som potom fakt nemal ísť do menšieho hliníkového modelu...Aspoň by som ušetril riadne a statív by bol pevnejší...Hmmmm, ale čo sa týka toho, že keď foťák stojí a nesnaží sa ho človek rozkmitať, tak to je pravda, že stojí pevne, ale v praxi, človek musí stlačiť spúšť a potom ho rozkmitám asi takisto, ako by som foťák ani na statíve nemal...Teda jediné riešenie je dialková spúšť - bohužial ( alebo velmi málo rozložený statív).

3 mb mb | 9. února 2010 v 14:23 | Reagovat

Děkuji, že konečně někdo ukázal skutečnou "pevnost" čedičových stativů. Opravdu dlouho jsem Giottos 7370 zvažoval, ale teď je mi jasné, proč jsem se nikdy nerozhoupal ke koupi. Můj další výběr je jasný: na cestování levný karbon od Benro nebo KOOD a do případného ateliéru levný hliník. Opravdu děkuji, že jsi mi otevřel oči, jeden, který vládne všem prostě není.

4 Sanata Sanata | 9. února 2010 v 16:20 | Reagovat

MB rado sa stalo :). Veru je to už tak, jeden, ktorý vládne všem proste neni :D :(.

5 Martin Hájek Martin Hájek | 10. února 2010 v 12:02 | Reagovat

[2]:  - Víš co, imho nemusíš litovat, žes nevzal hliník, podívej se na to takhle:
1) nijak závratně neušetříš
2) abys byl na rozumné hmotnosti, musíš koupit nižší řadu - čili stativ s menší výškou, menší nosností a ve stabilitě už takový rozdíl taky nebude
3) v praxi stačí nevytáhnout poslední sekci a jsi na tom s pevností cca jako 8kg hliník. výšku máš stejnou, váhu taky - ale NAVÍC máš možnost v případě potřeby jít o mnoho centimetrů nahoru - tuhle možnost bys v případě nižšího hliníku prostě neměl.
4) varianta 10kg hliníku už je na jakékoli nošení moc těžká, takže nepřipadá v úvahu.
5) varianta tohodle stativu v carbonu by byla tak cca za 12tis - to už za to nestojí.

Za tu cenu máš stativ s obrovskou nosností, s obrovskou variabilitou - dostaneš ho do poloh a výšek, o jakých se jiným stativům ani nesnilo a přitom hmotnost je ucházející. při nevysunutí poslední sekce je pevnej jako skála (to je ostatně vlastnotí všech 4sekčních stativů že vysunutí poslední sekce způsobí značně negativně na stabilitu).

mimochodem - ukaž mi materiál, který v provedení 2m dlouhé úzké trubky se třemi spoji uprostřed nebude vibrovat - je naivní si myslet, že takhle vysoký stativ byť z nejpevnějšího hliníku nerozvybruješ!
to je prostě fyzika - naprosto extrémní páky při těchto výškách.
stačí zasunout stř. sloupek, k tomu nejlépe poslední sekci nohou - v tu ráno zmizí nějakých 50cm páky. navíc ty nejslabší části - můžeš se pak na hlavu stavět a foťák nerozvibruješ.

je to naprosto logické, každý materiál má něco. Hliník je prostě levný a těžký, carbon je drahý a lehčí a Lava váží stejně a drahá není - to by přeci byla pohádka, kdyby tam nebylo žádné ALE.

6 Sanata Sanata | 10. února 2010 v 16:50 | Reagovat

Martin Hájek, áno plne súhlasím s Tebou, čo sa týka toho riešenia nevyťahovanie poslednej sekcie nôh, to som koniec koncov napísal aj v recenzii, že je to jediné riešenie a tá možnosť ísť vyššie sa fakt hodí (koniec koncov asi aj preto som si ho nakoniec objednal a nechcel vrátiť peniaze). Čo sa týka toho materiálu o 2 metroch, tak to fakt netuším, ale mal som v rukách manfrotto karbónové a to proste ( áno bolo menšie) ale tie nohy malo úplne tenké v porovnaní s Giottos, ale vôbec nevibroval ani sa tak nehýbal... Ale zhruba viem kam tým mieriš, ale proste musel by som držať dáky iný statív (rovnako veľký a hliníkový) aby som to mohol porovnať a povedať definitívne, či je to také hrozné, alebo nie, alebo je to proste fyzika a tú neobídeš... Preto je tu aj to video, nech si každý spraví vlastný názor na to :))

7 miro miro | Web | 8. dubna 2010 v 22:42 | Reagovat

Ta Free-Lock poistka sa da pouzit len s kratkou stredovou tycou cca 10cm -  na tej je zarez, kde to zapadne.

8 Martin K. Martin K. | 10. dubna 2010 v 10:26 | Reagovat

Tak dle zhédnutého videa je vidět velmi špatná torzní tuhost stativu a podle mého soudu je tento pro fotografování nevhodný. Mám čedičový stativ Gitzo, který tímto netrpí. Myslím si, že vyfotografovat ostrou fotografii bude velký problém na delší ohniska i v bezvětří. Je vidět snaha napodobit Gitzo, ( Giottos je na 99% Čína? Což by výsledku odpovídalo ) ale když dva dělají totéž..... Osobně bych litoval peněz za takovýto výrobek.

9 Sanata Sanata | 19. dubna 2010 v 0:45 | Reagovat

Martin zdielam Tvoj postoj na vec a je dosť možné, že máš pravdu, môj osobný a prvý pocit z toho statívu bol rovnaký, ale  uvidím v praxi po roku používania statívu, či to boli vyhodené prachy, alebo nie...Každopádne ďakujem za komment

10 Pauu Pauu | 11. února 2011 v 17:40 | Reagovat

Me to video prijde prehnane, osobne pevnost stativu netestuju tak, ze vytahnu vsechny nohy na max. a stredovou tyc taky a pak s tim pul hodiny peruju jak jsou nejslabsi mista ohebne, popr. jak je ohebna cela max. delka nohou. V praxi posledni sekci nevytahuju vubec. Kdyz potrebuju vysku, nebo operuju v nerovnem terenu a potrebuju vyrovnat nerovnost, tak vysunu mozny nejsilnejsi clanek jen castecne, a to v kombinaci s castecne povysunutou stredovou tyci v takovych pomerech, aby byla zase zarucena co nejvetsi pevnost (v terenu je to trebe jen kousek jedne nozky). Pokud pracuju u zeme, nevysouvam zadne sekce nohou vubec. Stativ sice nabizi mechaniky na exoticke polohy, ale v praxi to pouzitelne neni, leda vse na kratkem voditku a to uz zase neni takovy zisk. Takze se mi nestane, ze by tenhle stativ kmital jak na tom videu. Pri vlastnim foceni predpokladam jeste nejlepe zatizit napr. zatezovou siti a pouziti kabelove spouste. Jinak bych spis videl problem pri pusobeni na nohy zestran, pak se cela konstrukce neprijemne pootaci a pouzivat stativ s dlouhymi ohnisky nebude mozne, pak nezbyde nez zasunout vse co jde.

11 Juraj Juraj | 11. dubna 2011 v 18:13 | Reagovat

Až na tých cca 10 gramatických chýb, je to slušný užívateľský postreh.

12 Tomáš Tomáš | E-mail | 11. dubna 2013 v 18:09 | Reagovat

Nejedou videa

13 pavel pavel | 10. května 2013 v 20:04 | Reagovat

Ta recenze je většinou blbost,mám ho i a hlavu MH1310 okolo dvou let a problémy co má ten pisatel jsou jen jeho kraviny. Je velmi dobře a pečlivě vyroben,má různé užitečné vychytávky a problémy nastanou,když ignorujete přírodu(moře),fyziku a její zákony(ty platí na zeměkouli všude stejně a pro všechny stativy,pro některé víc a pro jiné méně).Vrchol hlouposti je vytáhnout všechny nohy do stran,nastavit je, aby středová tyč byla co nejníže u země,to opravdu spadne sáňka!!Stativ mohu doporučit,fotím za nejrůznějších podmínek,(sníh,voda,písek) a situací,nikdy mi nenapadlo chtít jiný stativ,protože mě tenhle nějak limituje.Lidi foťte a proboha neřešte ptákoviny,který nejsou.

14 Tom Čapek Tom Čapek | 11. listopadu 2014 v 0:57 | Reagovat

Zdravím, rozhoduji se, jestli mám koupit tento stativ a narazil jsem i na Váš blog. Některé reakce na Váš článek jsou zde odlišné. Už je to pár let, co jste své postřehy psal, jak jste se stativem po čase spokojen? Jestli ho tedy ještě máte a využíváte.

15 ajeebmedia ajeebmedia | E-mail | Web | 20. června 2017 v 21:38 | Reagovat

Ghost plays with truck
watch hidden Ghost plays with truck

https://youtu.be/BnDzkZgQofw

Enjoy to watch this video
and share and subscribe

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama